Chemlonové podložky

27.12.2017

Ozdobné koberečky, barevné přehozy nebo podložky na záchod. Na tolik a ještě více způsobů byly využívány chemlonové výtvory, které mnohé z našich babiček vyráběly vlastnoručně, jelikož v obchodech byly drahé a kolikrát neodpovídaly představám. Stejně tak jako spousta dalších i Majdina babička se pustila do vytváření a byla tak hodná, že nám i něco o chemlonových podložkách pověděla.  

Rozhovor s Blaženou Wyrobovou

Jsem Blažena Wyrobová, pocházím z České republiky, je mi šedesát tři let a tyto podložky jsem si vyráběla sama.

Tak babi, proč sis tyhle chemlonové podložky vyráběla sama?

Protože v obchodech byly drahé, neměly barvu, kterou jsem potřebovala, a hlavně málokdy byly. Musela se na ně stát fronta.

Dobře, a jak dlouho ti jejich tvorba trvala?

No, když jsem měla čas u televize, u nějakého seriálu, třeba Nemocnice na kraji města, tak každý večer, asi týden až čtrnáct dní podle toho, která z nich to byla. Buď k vaně, nebo k WC.

Dobře, a kolik peněz stál materiál?

No, každé klubíčko tenkrát stálo asi deset korun a těch klubíček tam bylo asi osm nebo podle velikosti podložky.

A jak dlouho jste je používali?

No, používali jsme je asi deset let, protože jsou nezničitelné a už asi třicet let je nepoužíváme a máme je na půdě.

Dobře, a máš na ně nějakou vtipnou vzpomínku?

No, protože byly doma dlaždice nebo někdy na záchodě lino, tak jsme vždycky vlezli do té místnosti a málem jsme upadli, protože to klouzalo.

Dobře, tak já děkuju moc.

Zpracovala Majda Wyrobová

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky