Vlakový Model

28.12.2017

Vlaky, vláčky, železnice... Na světě bylo i je spoustu nadšenců, kteří si právě v této věci libují. A právě díky Klárčinému tatínkovi, který byl také fanouškem vlakové techniky, máme úžasnou možnost, že na naší výstavě můžeme představit jako jeden z hlavních exponátů vlakový model a to i s krásným rozhovorem o jeho minulosti.

Rozhovor s Richardem Nádvorníkem

Já se jmenuju Richard Nádvorník, jsem rok výroby devatenáct set sedmdesát dva a narodil jsem se v Praze, takže mi je pětačtyřicet let a v měřítku mojí dcery jsem starý.

Nahoře máme vláčky, model kolejiště, který pochází zhruba z roku devatenáct set osmdesát dva, řekněme, plus mínus, takže je o deset let mladší než já, takže je pětatřicet let starý a je to domácí výroba. Dělal to samozřejmě každý druhý tehdy, nebo zkrátka spousta lidí si takhle blbla doma výrobou podobných věcí.

A to co my tady máme je model, který vyrobil převážně můj táta s mojí takovou drobnou pomocí deseti až jedenácti letého kluka. Je to klasický model velikosti TT, což je střední velikost. Dělaly se tři různé velikosti. Takzvaná N, což skoro nikdo neměl, to bylo hrozně malé a takzvané H0, což bylo zase poměrně velké. TT je jakoby střední modelová řada.

A je to původně většinou z NDR, což je takzvaná Německá demokratická republika neboli tedy Východní Německo, které se po roce osmdesát devět sloučilo se Západním Německem do jednoho velkého Německa.

Zpracovala Klára Nádvorníková


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky